Follow this blog with bloglovin

Follow Mathilde High

tirsdag den 14. februar 2012

Eyeliner

Flydende eyeliner, cat eye, 50's makeup, Marilyn Monroe inspireret - you name it! Men "hemmeligheden" bag overstående er en god eyeliner. Der findes mange forskellige eyelinere, men for at lave 'winged eyeliner' er det mere eller mindre et must at have en 'flydende' én af slagsen.

Tusch eyelineren:
Det kan godt til forveksling ligne en sprittusch, da den har en "hård" spids og er derfor rigtig let at arbejde med hvis man er nybegynder. Personligt har jeg prøvet lidt forskellige af den slags linere, og jeg har også købt en M.A.C tusch liner til 2-300 kr(!?) da jeg gerne vil have noget kvali. Men hold da helt op, det var godt nok waste of money. Den duede i ca. 3 uger før den blev tør!? Men så prøvede jeg H&M's tusch liner, og den er virkelig virkelig god! Den koster 29,95 kr. og den tørrer først ud efter ca. 3 måneder!! Den holder også ganske udemærket!

Gel eyelineren:
Det er en kul sort gel der kommer i små bøtter, som kun påføreres via pensler. Helst en angled-brush, som er en lille "trekantet" pensel. Gel eyelinere kan godt være en lille smule svære at arbejde med hvis du er nybegynder! M.A.C's gel linere får ret meget ros - jeg har aldrig prøvet mac's, men for at være ærlig så gider jeg heller ikke betale så meget for makeup som man kan købe væsentligt billigere til næsten(!) sammen kvali. Jeg ved at maybelline laver en rigtig god gel eyeliner.

Den flydende eyeliner:
Er en lille mascara ligende indpakning, med samme system med en "pensel" i skurelåget. Pensel er en meget tynd én af slagsen, som gøre det "lettere" at lave meget fine og tynde streger. Men fordi at produktet er flydende, har det også meget let ved at lave aftryk på øjenlåget når man blinker (og det er ikke særlig kønt) Jeg har aldrig været den store fan af den helt flydende. De holder til gengæld ekstremt godt. Men hvis du får vand, regn, sved etc. på den flydende eyeliner, render den ikke i første omgang, men når så det begynder at rende, så render det så også rigtig meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar